Retourneren
Ruilen binnen 30 dagen
Voldoet een artikel niet aan je verwachtingen of heb je het toch niet nodig? Handyman geeft je voor bijna al je aankopen 30 dagen de tijd om een artikel om te ruilen of te retourneren. Doe dit in originele staat: ongebruikt, onbeschadigd en bij voorkeur in de oorspronkelijke verpakking.
Sommige artikelen kan je niet ruilen of terugzenden:
- Artikelen die we speciaal voor jou bestelden.
- Verbruiksgoederen – zoals batterijen, accu’s, inktpatronen, toners en vloeistoffen – waarvan de verpakking geopend is geweest en/of waarvan de beschermfolie is verwijderd.
- Geheugenkaarten, geheugensticks en – omwille van de hygiëne – artikelen zoals in-ear hoofdtelefoons, tandenborstels en scheer- of epileerapparaten waarvan de verpakking geopend is geweest.
Let op: stuur deze artikelen niet terug. Ze worden vernietigd en niet terugbetaald.
Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.
Hoe retourneren?
Artikelen die je in een van onze winkels hebt gekocht, kan je in elke Handyman winkel omruilen of retourneren. Voor artikelen die je via de webshop hebt besteld, heb je de keuze: retourneren per post of zelf terugbrengen naar winkel.
Wanneer je kiest om het per post te retourneren dien je zelf het pakket voldoende te frankeren. Wij zullen de terugbetaling van de artikelen voldoen binnen 14 dagen na ontbinding. De terugbetaling zal op dezelfde wijze volbracht worden als de betaling in de webshop.
Voorwaarden voor retourneren in de winkel
- De termijn van 30 dagen gaat in op de dag van aankoop.
- Je brengt de kassabon of het retourformulier dat je bij je webshopbestelling hebt ontvangen mee naar de winkel.
- In de winkel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dit het geval, dan wordt je aankoopbedrag contant terugbetaald.
- Indien het product niet meer in originele staat is, kan Handyman de waardevermindering die daardoor is ontstaan inhouden/vorderen.
Voorwaarden voor retourneren via de webshop
- De termijn van 30 dagen gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling
- We verzoeken je het retourformulier dat je bij je webshopbestelling hebt ontvangen mee op te sturen
- Je verpakt het te retourneren artikel goed, plakt het retouretiket erop en stuurt het voldoende gefrankeerd op naar Handyman
- Let op: vraag om een ‘verzendbewijs’ of een ‘bewijs van afgifte’ bij de vervoerder en bewaar dit tot je retourzending volledig is afgehandeld. Handyman is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van geretourneerde artikelen
- Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan worden alle reeds betaalde bedragen binnen 14 dagen op je rekening overgemaakt.
- Indien het product niet meer in originele staat is, kan Handyman de waardevermindering die daardoor is ontstaan inhouden/vorderen.